Ahad, 23 Ogos 2015

Antara Kawasaki Z250 & Ninja SE 250

Assalam semua...lama xupdate kan bz skit plus skrg update pun guna hp ja tue rasa malaih skit nk mengupdate blog skrg. Skrg kerja macam biasa , member2 plak banyak pi kursus asas imigresen kat Akademi Imigresen Malaysia (AIMM) kat Port Dickson Negeri Sembilan. Untung la pi awal settle awal kan.

Sekarang KH pun dh masuk 6bulan kerja as IO kat Perlis nie dok ulang alik balik penang tiap shift rasa moto fz nie dh macam kura2 dah so terasa nk tukar jentera kasi up skit.. lepas survey antara brand2 moto terkenal so last2 kh berkenan antara z250 ngan ninja SE 250.

Kalo nak diikutkan kuasa kuda bg dua2 jentera ni sama ja 250cc. Cuma z250 lebih kepada naked berbanding ninja yg lebih kepada superbike. Harga z250 pun lebih murah berbanding ninja. Bagi KH z250 nmpk lebih garang n lasak berbanding ninja se.

Lepas difikir2kan KH pun dh putuskan nak ambik salah satu dari jentera tu. Nak tau yang mana satu..tunguu haha

1 ulasan:

allvin berkata...

yang kat atas 2 gambar z800 bukan z250.info pun tak betol.